Radio GA-GA

Jaka Dijak gost v oddaji Radio Ga-Ga s Sašom Hribarjem.


Zvočni posnetek intervjuja dolžina: 50:34

Celotna oddaja na: MMC RTV SLO

Skrajšan video posnetek

Ostali posnetki na: Radio Ga-Ga
Blejca ustvarila zlati med
Blejske novice - 24.4.2009


V Baročni dvorani Graščine v Radovljici sta Irena Zupan Ambrožič, mednarodno uveljavljena oblikovalka nakita iz plemenitih kovin, dobitnica zlate medalje na Umetnostni olimpijadi v Padovi leta 1989, in Jaka Dijak, študent podjetništva in mladi podjetnik v začetku aprila predstavila projekt, ki sta ga poimenovala Zlati med. Gre za vrhunsko protokolarno darilo, ki je nastalo ob sodelovanju mojstrov slovenskih tradicionalnih obrti, vsebino, med, pa so seveda prispevale čebele, kranjske sivke.

"Na pobudo mladega podjetnika Jaka Dijaka, da bi z zlatimi lističi plementili gorenjski, v neokrnjeni naravi pridobljeni med, sva začela razmišljati tudi o primerni embalaži za to kakovostno živilo. Menim, da ima naš med premajhno veljavo, zato sem mu morala z zamislijo prave embalaže to veljavo vrniti, jo izpostaviti. Tako je nastala osnovna zamisel v obliki kaplje iz stekla, v kateri med lebdi. To lebdenje je tisto, ki med postavlja nazaj na njegovo pravo mesto, na prestol," je o nastanku zamisli povedala Irena Ambrožič Zupan.

Darilni set Zlatega medu poleg steklene posode, v kateri v zlatimi lističi oplemeniten lebdi med, sestavljajo še leseno vreteno, stojalo, kroparski kovaški izdelek in idrijska čipka. Vsak set ima svoj certifikat, vložene medenke pa imajo poleg tega tudi zelo poetična imena, kot npr. Jutranja zarja (okrašena je s poldragimi citrini), Večerna zarja (z granati), Poklon naravi. Najdragocenejša, Dotik zime, pa je okrašena z briljanti.

Irenina zamisel medenke v obliki kaplje v steklu, ki je bila izčiščena in v osnovi zelo preprosta, se je v praksi izkazala za zelozahtevno, vendar so ji bili mojstri pihalci iz steklarne v Rogaški Slatini kos. Izdelali so vrhunski izdelek iz stekla. Tudi za vse ostale sestavne dele darila oz. darilnega seta je ustvarjalka poiskala domače mojstre obrti. Izdelek je tako v celoti narejen v Sloveniji kot preplet tradicionalnega in sodobnega domačega znanja in več kot primeren, da Slovenijo predstavlja tudi v tujini.

Darilni set pa ni le estetsko dovršen, ampak je njegova vsebina, med, tudi zdravilna. Z medom zaužito zlato v kovinski obliki je nestrupeno in ne draži, lahko pa vpliva na izboljšanje imunskega sistema in kognitivnih funkcij. Zlati med se sicer uživa občasno kot dodatek k jedem ali kot dekoracija ob posebnih priložnostih. Blagovna znamka Zlati med se bo po besedah Irene Ambrožič Zupan še razvijala. Porok za to sta oba sodelujoča, tako Irena kot njen mladi sodelavec, študent podjetništva in vodja projekta Zlati med Jaka Dijak. Tako kot Irena skrbi za umetniško plat projekta, Jaka išče nove poti za predstavitev in uveljavljanje blagovne znamke. New Delhi, Moskva in Dubaj so le prve postaje na poti Zlatega medu.
Mojca Polajnar Peternelj


Zlati med
Nedeljski dnevnik - Denar - 22.4.2009


Zlato je v aktualnih dneh predvsem naložbena priložnost. Z umetelnim oblikovalskim pridihom in medom kranjske sivke postane Zlati med - dobesedno.

Tako je razmišljal mladi podjetnik Jaka Dijak, ki je slovenskemu medu želel dati novo vrednost. Njegovo poslovno vizijo je nadgradila s celostno podobo oblikovalka nakita Irena Zupan Ambrožič, ki je medenki iz kristalnega stekla dodala dragulje in zlato okrasje. Unikatno oblikovane medenke, ki so jih napihali mojstri iz Rogaške Slatine, so napolnili z zlatimi lističi obogateni med kranjske čebele.

Vse skupaj so položili v lesen zaboj, ki je obdan s kroparskim okovjem, in za podstavek medenki vanj dodali idrijske čipke. Tako so več tradicionalnih obrti združili v končni izdelek - Zlati med. Vsaka medenka je unikat s certifikatom, zato bodo lahko na leto izdelali in prodali le približno 120 kosov. Izdelek je zelo dobro poslovno in protokolarno darilo in hkrati dobra naložba v zlato, drage kamne in umetnost. Pričakujejo, da bodo večino Zlatega medu prodali na svetovnem trgu, ker menijo, da je pri nas zainteresiranih kupcev malo. To ne čudi, saj je najnižja cena za set 6000 evrov, navzgor pa ni omejitev, ker lahko ustrežejo zamislim še tako zahtevnega kupca.
K.U.


Med z zlatom v prestižni embalaži

V Baročni dvorani Graščine v Radovljici so pretekli teden predstavili nov slovenski izdelek zlati med, v katerem sta oblikovalka nakita iz plemenitih kovin Irena Zupan Ambrožič z Bleda in mladi podjetnik Jaka Dijak združila slovensko tradicijo, umetnost in gurmanske užitke.

Oblikovalka Irena Zupan Ambrožič je oblikovala medenko – kristalno embalažo, v katero je vgradila okrasje iz zlata in dragulje. Vanjo so vlili med, ki nastaja v naravnem alpskem okolju blizu Bleda, kjer ga nabirajo avtohtone slovenske čebele kranjske sivke, po več kot 200 let stari metodi čebelarjenja, ki jo je utemeljil oče čebelarstva Anton Janša. Medu so dodali lističe zlata. »Zaužito zlato v kovinski obliki lahko vpliva na izboljšanje imunskega sistema in kognitivnih funkcij. Zlatega medu ne uživamo vsak dan, marveč ga uporabljamo kot dodatek k hrani in dekoracijo ob posebnih priložnostih. Zlato, ena prvih kovin, ki jih je človek obdeloval, in med, prvo sladilo, ki ga je človek uporabljal, smo združili in naredili zlati med,« so zapisali v spremnem besedilu. Zlati med je namenjen poslovnim in protokolarnim darilom, saj bodo na leto izdelali le približno 120 takšnih unikatnih izdelkov s certifikatom.
A.Z.

Ženske zakrivijo najboljše zgodbe

Nina je kriva za zgodbo v novem gorenjsko-slovenskem filmu, Zlati med pa pripoveduje o tem, kako med postane zlat in zlato okusno.

Ravno na prvega aprila je bila v Ljudskem domu v Kranjski Gori predpremiera filma Vsega je kriva Nina. Gre za domačo komedijo zmešnjav, v kateri glavna lika Ahmed in Dario želita zaslužiti z denarjem, pridobljenim z ropom v Bosni. Poleg lastne nesposobnosti in goljufivih poslovnih partnerjev se v njune načrte vplete Nina, posledično pa še Mario, fant s paketom, ki bi rad le nekaj malega zaslužil, pa se na koncu znajde v središču dogajanja.

Film je začel nastajati že kot najstniški projekt gorenjskih avtorjev Mihe Dulmina in Marka Gajiča, ki sta napisala scenarij, film tudi režirala, da pa je 'videl' gledalce v dvorani, so minila kar štiri leta. Miha in Marko sta vložila lastna sredstva, del pa sta prispevali tudi občini Bled in Kranjska Gora. Gre za njun prvi film – pri katerem se fanta še učita ustvarjati. Kot končni izdelek nudi film gledalcu dobre dialoge, tekočo zgodbo, prizore, ki ga nasmejejo do solz, ima pa tehnično pomanjkljivost, ki jo fantje že rešujejo: zvok.

V glavni ženski vlogi Nine nastopa Maja Lovrekovič, ki se predpremiere ni udeležila, saj je že dalj časa v New Yorku, glavne moške vloge pa so zelo dobro odigrali Daniel Utješanovič (Ahmed), ki se znajde v situacijski komiki, Darijan Suhadolc (Dario) alias Mulac, raper, za katerega bomo še slišali, ter Martin Zupančič (Mario), ki je v filmu trn v peti tako Ahmedu kot Dariu.

Drugega aprila pa smo si v Baročni dvorani Graščine v Radovljici ogledali razstavo in predstavitev novega slovenskega izdelka Zlati med. Doživeli smo čarobno mešanico umetnosti, tradicije, kristala, zlata, draguljev in gurmanskih užitkov. Svoje moči sta združila študent podjetništva in mladi podjetnik – obenem tudi vodja projekta Zlati med Jaka Dijak ter oblikovalka nakita iz plemenitih kovin, ki je leta 1989 dobila zlato medaljo na Umetnostni olimpiadi v Padovi, Irena Zupan Ambrožič. Nastal je čudovit unikatni izdelek, z visoko umetniško vrednostjo, kjer med postane zlat in zlato okusno. Odprtje razstave in predstavitev izdelka Zlati med je pospremil bogat umetniški program, ko pa smo Jaka Dijaka povprašali, kakšen je kupec, ki kupi 'košček' zlatega medu, pa ta odgovarja: "Verjetno bo večina kupcev iz tujine, saj izdelek predstavlja odsev slovenske tradicije in umetnostne obrti. Upam, da bo nekaj setov ostalo tudi na domačih tleh. Poudarjam, da ima izdelek visoko umetniško vrednost. Naložba v zlato, dragulje in umetnost se je vedno izkazala za dobro, zato menim, da je naložba v Zlati med - še posebej v kriznih časih, dobra naložba."
Alenka Brun


Ponudila zlati med
Blejca oblikovala prestižno darilo z zlatom in dragimi kamni.
Žurnal24 - 6.4.2009


Radovljica. Blejca Irena Zupan Ambrožič, oblikovalka nakita iz plemenitih kovin, in Jaka Dijak, študent podjetništva sta oblikovala nov slovenski izdelek zlati med.

Zlati lističi v medu
Med kranjske sivke sta oplemenitila z zlatimi lističi in stekleni vrč (medenko), ki so ga izdelali rogaški steklarski mojstri, napolnila z zlatim medom. V njunem izdelku gre za prepletanje zlatarske, čebelarske, čipkarske, steklarske in kovaške tradicije, saj sta v darilnem lesenem zaboju poleg z zlatom oplemenitenega medu še steklena trlica in idrijska čipka z všito zlato nitjo.

Izdelek s certifikatom
"Gre za poseben izdelek z dodano vrednostjo, ki ima certifikat, vsak detajl je izdelan ročno, pripravljali pa smo ga eno leto. To je prestižno darilo, stekleni vrč je okrašen tudi z dragimi in poldragimi kamni, računamo pa na slovenski ter predvsem ruski, indijski in dubajski trg," je po predstavitvi novega izdelka v radovljiški Graščini povedal Dijak.

Plemenitenje medu izziv
Na umetnostni olimpijadi v Padovi nagrajena oblikovalka Zupan Ambrožičeva je poudarila, da ji je bilo plemenitenje medu izziv, s prepletom prestižnih materialov, slovenske tradicionalne umetnostne obrti in inovativnih postopkov pa so ga postavili na novo vrednostno mesto.
Renata Škrjanc


Poročila
RTV Slovenija - 5.4.2009


Dnevne novice ob 19:00
Info TV - 3.4.2009


V Radovljici predstavili zlati med
Delo, gorenc-on.net - 3.4.2009


RADOVLJICA - Muzeji radovljiške občine so sinoči v radovljiški Graščini predstavili nov izdelek, ki so ga imenovali zlati med. Zlati med je dragocen izdelek in obenem visokokakovostno živilo, ki so ga vlili v kristalne izdelke iz Rogaške Slatine. Odlikujejo ga še idrijska čipka, zlatarske aplikacije in zlati lističi.

Letno bodo prodali 120 izdelkov, saj gre za unikat, ki ima umetniško vrednost ter vrednost v zlatu in draguljih. Zlati med so skupaj uresničili radovljiški muzeji, oblikovalka Irena Zupan Ambrožič ter mladi podjetnik in vodja projekta Jaka Dijak. V muzejih radovljiške občine še napovedujejo, da bodo predstavili tudi manjši in cenovno dostopnejši izdelek, ki bo lahko služil kot protokolarno ali poslovno darilo. Ob 50. obletnici čebelarskega muzeja so pred dnevi v baročni dvorani Graščine odprli razstavo o zgodovini muzeja.
Bl. R.


Oddaja Info 12
Info TV - 2.4.2009


V Radovljici se predstavlja
prestižni izdelek Zlati med


Radovljica, 2. aprila (STA) - V radovljiški Graščini, kjer že 50 let domuje čebelarski muzej, bo drevi ob 19. uri odprtje razstave in predstavitev novega slovenskega izdelka Zlati med. Ta združuje umetnost, tradicijo, kristal, zlato, dragulje in gurmanske užitke, saj so se za njegovo oblikovanje združili čebelarska tradicija, podjetništvo in umetniška žilica.

Predstavitev pripravljajo Muzeji radovljiške občine, oblikovalka nakita iz plemenitih kovin Irena Zupan Ambrožič z Bleda in mladi podjetnik Jaka Dijak, ki izhaja iz družine s čebelarsko tradicijo. Kot pojasnjujejo, so v med vmešali zlato, ga dali v vrhunsko oblikovano kristalno embalažo ter v kristal vgradili dragulje in okrasje iz zlata.

Med so s prepletom prestižnih materialov, slovenske tradicionalne umetnostne obrti in inovativnih postopkov postavili na novo vrednostno mesto. Izdelek, ki je primeren za posebne priložnosti, je tudi okusen. Velja namreč, da ima med z zlatimi lističi izjemne učinke na telo, saj vrača energijo, stimulira metabolizem, čisti telo, pomaga absorbirati vitamine in motivira duha ter pomaga pri težavah z dihali in prebavo.

Kot zagotavlja certifikat, ki bo priložen vsakemu prodanemu izdelku, je Zlati med visokokakovostno živilo, pridelano v čistem, naravnem, alpskem okolju blizu Bleda in v skladu z več kot 200 let staro metodo čebelarjenja, ki jo je utemeljil oče čebelarstva Anton Janša. Med nabirajo avtohtone slovenske čebele kranjske sivke, med katerimi mora za en kilogram medu vsaka preleteti razdaljo, enako sedemkratnemu obsegu Zemlje.

Novo poslovno in protokolarno darilo sestavljajo vrhunski steklarski izdelki iz Rogaške Slatine, gorenjski med, idrijska čipka, zlatarske aplikacije in zlati lističi. Njegova novost pa je v sestavi in sozvočju uporabljenih izdelkov, ki ustvarijo tako imenovano sestavljeno darilo ali darilni set, je ocenil etnolog Janez Bogataj.

Zlati med bo naprodaj od danes dalje, ker gre za dragocen izdelek, pa ga bodo prodajali s predhodno osebno predstavitvijo kupcu. Takih izdelkov bo letno na voljo le približno 120, saj gre za unikat, ki ima predvsem umetniško vrednost in vrednost v zlatu in draguljih. V nekaj mesecih bodo oblikovalci izdelali tudi manjši in cenovno dostopnejši izdelek, ki bo lahko služil za potrebe protokola in poslovnih daril.
tzu/pse